Ingenieursbureau Coenradie meet in opdracht van Keppel Verolme op het grootste kraanschip ter wereld, de Thialf van Heerema Marine Contractors. Dit bedrijf is zelf ook klant bij Coenradie. Als het op dit soort projecten aankomt kan immers niets aan het toeval worden overgelaten. Dan tellen vakmanschap, precisie en altijd de juiste gegevens hebben. De industrial surveyors van Coenradie zorgen hiervoor, over de hele wereld meten zij aan projecten die er echt toe doen. Waar alleen het allerbeste goed genoeg is. Dan valt de keuze al snel op Ingenieursbureau Coenradie.
De Thialf
De Thialf heeft algemeen onderhoud ondergaan (verven, e.d.). Coenradie heeft het opnieuw plaatsen van de ‘Fair Leads’ begeleid. Dit betekende bijna dagelijks voor een periode van ongeveer 3 weken een tussentijdse (‘fit-up’-)meting uitvoeren en uiteindelijk een ‘as-built’-meting. Inclusief rapportage en reken-/tekenwerk natuurlijk.
Het echtpaar Arthur en Arina Suiker wonen niet alleen samen, maar werken ook samen bij Keppel Verolme. Arina vertelt: “Het dok waar ze in lag is ongeveer 30 meter hoog, de Thialf stak daar nogal flink bovenuit en er was géén lift. Dus aan boord komen was een ware conditieverbeteraar. En dan maar goed nadenken of we toch niks vergaten voor we aan de klim begonnen….”. Waar hebben we dat vaker gehoord: “meten is zweten”?
Meer informatie over de Thialf kunt u op Wikipedia vinden.